Frequently Asked Questions

Wat is Purchase-to-Pay?

Purchase-to-pay omschrijft alle handelingen die nodig zijn van bestelaanvraag tot
betaling. Een goed geautomatiseerd purchase-to-pay proces kan jouw bedrijf echt
verder helpen, bijvoorbeeld door een beter inzicht in uw verplichtingen, efficiënter
werken bij inkoop en financiën, en uw contracten beter te benutten. Het
automatiseren van het purchase-to-pay proces wordt ook bestellen tot betalen of
procure-to-pay genoemd. En wordt samen met het source-to-contract proces
E-procurement genoemd. 

 

Welke fases zitten er in een purchase-to-pay proces?

Bij P2P & Verder stemmen we onze aanpak altijd af op jouw behoeftes. Meestal beginnen we met een analyse en een nulmeting. Aan de hand daarvan maken we een business case en een plan van aanpak voor jouw purchase-to-pay uitdaging. Vervolgens gaan we verder met de marktoriëntatie en selecteren we software die aansluit bij jouw purchase-to-pay uitdaging. Dit is belangrijk voor de inrichting van de rest van het purchase-to-pay proces en voor de inkoop van de verschillende kanalen die gebruikt gaan worden. Tenslotte rollen we de software uit en implementeren we alles, waarna jouw purchase-to-pay proces klaar is om gebruikt te worden.

Wat is het kennisnetwerk?

Samen met P2P professionals, adviseurs, managers van organisaties vormen we een krachtig purchase-to-pay netwerk. We leren van elkaar en door elkaar, zodat we samen steeds beter worden in purchase-to-pay. Graag delen we ook met jou onze kennis! Zien we jou bij een van onze evenementen?

 

Wat doet P2P & Verder?

P2P & Verder heeft al 25 jaar ervaring in het begeleiden van purchase-to-pay projecten in verschillende branches. Wij zijn volledig gespecialiseerd in het purchase-to-pay proces, waardoor we jouw organisatie in iedere fase van het proces kunnen helpen. Hierdoor en door ons grote netwerk binnen de purchase-to-pay wereld zijn wij de perfecte begeleider van jouw purchase-to-pay project.

 

Is een Purchase-to-Pay project iets voor mijn organisatie?

Het automatiseren van jouw Purchase-to-Pay proces kan een grote kostenbesparing zijn. Hoe groter het bedrijf, hoe groter de kosten besparing natuurlijk. Toch kan een geautomatiseerd Purchase-to-Pay proces voor kleine bedrijven met veel facturen ook zeer waardevol zijn.

 

Vraag niet gevonden?

Neem gerust contact met ons op.